دام سلطنت طلبان برای کاربران ایرانی اینترنت
نوشته شده توسط : هادی تات

مدتی است گروهک های سلطنت طلب مقیم آمریکا با طراحی یک پروژه عملیات روانی، اقدام به بازنشر و پخش عکس های دوره حاکمیت رژیم پهلوی می کنند که متأسفانه بسیاری از کاربران ایرانی اینترنت بویژه در داخل کشور، در دام این پروژه افتاده اند.

بخش فناوری اطلاعات چند گروهک سلطنت طلب در اقدامی هماهنگ از حدود یک سال پیش و به موازات اضمحلال تدریجی این گروهک ها و ریزش اعضا و هواداران محدود آنها، با هدف جذب مجدد هواداران جدید، اقدام به تهیه گزارش های تصویری از اقدامات، روابط و مناسبات اجتماعی در دوره رژیم طاغوت در فضای اینترنت کرده و با ارسال گسترده آن به نشانی های رایانامه(ایمیل)های کاربران ایرانی، برای بازپروری مفاسد موجود در آن دوره تلاش می کنند.
این گزارش های تصویری که اکثراً بصورت سیاه و سفید تهیه می شود، به علت جاذبه های تاریخی و یادآوری خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی بسیاری از ایرانیان داخل کشور، از سوی برخی افراد ناآگاه مورد استقبال قرار گرفته و بصورت انبوه به رایانامه های دوستان و آشنایان ارسال می شود غافل از آنکه طراحان پروژه ای که در ورای این اقدام نشسته اند، به مرور زمان به اهداف خود که بازتولید مفاهیم مفسده انگیز و گفتمان دین ستیزی و سکولاریسم است نزدیک تر می شوند.
موضوع اکثر گزارش های تصویری تولید شده توسط این گروهک ها، فعالیت های هنری، دانشگاهی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از ایران در دوره طاغوت است که تمرکز اصلی آن نیز بر محور بی حجابی زنان و امکان فعالیت زنان در سطح جامعه بدون حجاب دور می زند.
گزارش خبرنگار مشرق حاکی است عکس هایی از نقاشان، خوانندگان، سیاستمداران و دانشگاهیان، زمینه اصلی این عکس ها را تشکیل می دهد و جالب آنکه تلاش وافری به عمل آمده که وضعیت اقشار عادی جامعه و مردم، به بهترین شکل و وضعیت زندگی سیاستمداران بویژه شخص فرح پهلوی، به ساده ترین شکل ممکن به نمایش درآید تا ایده خیالی بازسازی جامعه ایده آل با حضور مرتجعین سلطنت طلب را به ذهن مخاطب متبادر کند.
نکته مهم دیگری که از محورهای اصلی این عکس هاست، ارائه تصویری بشدت منفی از انقلاب اسلامی مردم ایران است که عمدتاً حول مسائلی مانند مسلح بودن انقلابیون، خشونت های کور، همزیستی گروهک های تروریست از جمله گروهک تروریستی منافقین با دیگر گروه های انقلابی در ابتدای انقلاب و ترویج و وجهه پردازی برای گروه های منحله ای مانند جبهه ملی و جدایی طلبان کُرد و نیز تخریب وجهه روحانیون مبارز و انقلابی است که نقش اساسی در برپایی نظام جمهوری اسلامی داشته اند.
آنچه ضروری به نظر می رسد آگاه سازی مخاطبان این قبیل تصاویر و گزارش ها از ماهیت و اهداف طراحان پروژه عملیات روانی سلطنت طلبان است که متأسفانه تا این لحظه از آن غفلت شده است.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 30 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: